Οι μαθησιακές δυσκολίες αναφέρονται σε ένα σύνολο διαταραχών που έχουν ως συνέπεια την «ατελή» ικανότητα ακουστικής αντίληψης, σκέψης, λόγου, ανάγνωσης, γραφής, ορθογραφίας και μαθηματικών ικανοτήτων.
Κατηγοριοποιούνται σε «γενικές μαθησιακές δυσκολίες» και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες».
Οι «γενικές μαθησιακές δυσκολίες» αφορούν σε γενικευμένες δυσκολίες (π.χ. χαμηλό νοητικό επίπεδο, αναπτυξιακές διαταραχές, σύνδρομο ΔΕΠ-Υ, ανεπαρκή ερεθίσματα, κοινωνικό-πολιτισμικές διαφορές κ.τ.λ.) που συνυπάρχουν με αυτές στο μαθησιακό τομέα.
Οι «ειδικές μαθησιακές δυσκολίες» χαρακτηρίζονται από χαμηλή επίδοση στο μαθησιακό τομέα, η οποία δε δικαιολογείται από την ηλικία, τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες που παρέχονται στο παιδί και το νοητικό επίπεδό του.