
Η Δυσορθογραφία χαρακτηρίζεται από δυσκολίες γραφής σε επίπεδο λέξης, πρότασης και παραγράφου και από δυσκολίες μάθησης της ορθογραφίας . Η Δυσορθογραφία συχνά συνυπάρχει με την Δυσλεξία αλλά μπορεί να υπάρχει και μόνη της χωρίς εμφανή προβλήματα στην ανάγνωση.
Ο μαθητής συνήθως:
- Δυσκολεύεται στο σχηματισμό των γραμμάτων και των λέξεων
- Δυσκολεύεται στη χρήση των σημείων στίξης
- Δεν τηρεί την αναλογία μεταξύ πεζών και κεφαλαίων γραμμάτων
- Δεν τηρεί τα διαστήματα μεταξύ των λέξεων
- Κάνει συχνά αντιστροφές, προσθέσεις, παραλείψεις, αντικαταστάσεις γραμμάτων, συλλαβών ή λέξεων
- Τονίζει άστοχα ή παραλείπει τους τόνους
- Κάνει λάθη σε βασικούς κανόνες ορθογραφίας
- Δε μπορεί να εφαρμόσει κανόνες που έχει συστηματικά διδαχθεί
- Δεν αυτοδιορθώνεται
- Χρησιμοποιεί περιορισμένο λεξιλόγιο
- Δυσκολεύεται στην ολοκλήρωση προτάσεων
- Δυσκολεύεται στη δόμηση παραγράφων
- Δυσκολεύεται στην τήρηση χρονικής ή λογικής αλληλουχίας
- Δυσκολεύεται στη σύνταξη
- Δυσκολεύεται στην ανάπτυξη ιδεών.