img 210 6824441 - 210 6824164
img Αναλήψεως 4 και Γράμμου 31, Βριλήσσια
  • Follow us:
Νέα
23rd Sep

2014

Πότε πρέπει να απευθυνθώ

Οι μαθησιακές δυσκολίες γίνονται αντιληπτές ήδη από την προσχολική ηλικία, ενώ παραμένουν και μετέπειτα κατά την εφηβική και ενήλικη ζωή. Επειδή η εκδήλωσή τους συνδέεται με τη φοίτηση στο σχολείο, η αξιολόγηση τέτοιων δυσκολιών γίνεται εφόσον το παιδί έχει ξεκινήσει την τυπική φοίτηση στο σχολείο.

Η εικόνα ενός μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες περιγράφεται ως εξής:

Στην ανάγνωση οι δυσκολίες περιγράφονται σε επίπεδο αναγνωστικής αποκωδικοποίησης και αναγνωστικής κατανόησης.

Ο μαθητής συνήθως:

  • Συλλαβίζει ή διαβάζει αργά, με δισταγμό, χωρίς ροή
  • Κάνει συχνά αντιμεταθέσεις, αντικαταστάσεις, παραλείψεις, προσθέσεις φθόγγων ή συλλαβών
  • Αντικαθιστά παρόμοιες φωνητικά λέξεις
  • Τονίζει άστοχα
  • Δεν τηρεί τα σημεία στίξης
  • Κάνει διπλές αναγνώσεις
  • Υπερπηδά λέξεις ή σειρές
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει πλήρως το ανάγνωσμα
  • Δυσκολεύεται να εντοπίσει την κεντρική ιδέα
  • Δυσκολεύεται να διακρίνει σημαντικές και ασήμαντες πληροφορίες
  • Δυσκολεύεται να εξάγει συμπεράσματα.

Στην παραγωγή γραπτού λόγου οι δυσκολίες περιγράφονται σε επίπεδο γραφο-κινητικών δεξιοτήτων και γραπτής έκφρασης.

Ο μαθητής συνήθως:

  • Δυσκολεύεται στο σχηματισμό των γραμμάτων και των λέξεων
  • Δυσκολεύεται στη χρήση των σημείων στίξης
  • Δεν τηρεί την αναλογία μεταξύ πεζών και κεφαλαίων γραμμάτων
  • Δεν τηρεί τα διαστήματα μεταξύ των λέξεων
  • Κάνει συχνά αντιστροφές, προσθέσεις, παραλείψεις, αντικαταστάσεις γραμμάτων, συλλαβών ή  λέξεων
  • Τονίζει άστοχα ή παραλείπει τους τόνους
  • Κάνει λάθη σε βασικούς κανόνες ορθογραφίας
  • Δε μπορεί να εφαρμόσει κανόνες που έχει συστηματικά διδαχθεί
  • Δεν αυτοδιορθώνεται
  • Χρησιμοποιεί περιορισμένο λεξιλόγιο
  • Δυσκολεύεται στην ολοκλήρωση προτάσεων
  • Δυσκολεύεται στη δόμηση παραγράφων
  • Δυσκολεύεται στην τήρηση χρονικής ή λογικής αλληλουχίας
  • Δυσκολεύεται στη σύνταξη
  • Δυσκολεύεται στην ανάπτυξη ιδεών.

 

 

Στα μαθηματικά, ο μαθητής συνήθως δυσκολεύεται:

  • Στην εκμάθηση των αριθμών
  • Στην εκμάθηση αριθμητικών αλληλουχιών
  • Στην κατανόηση της θεσιακής αξίας των αριθμών
  • Στην αναγνώριση και κατανόηση τα μαθηματικών συμβόλων και όρων
  • Στην εκτέλεση απλών υπολογισμών
  • Στην εκμάθηση και εκτέλεση των βασικών αριθμητικών πράξεων
  • Στην εκμάθηση του πολλαπλασιασμού
  • Στην εκτέλεση νοερών πράξεων
  • Στην κατανόηση των προβλημάτων
  • Στην επεξεργασία σύνθετων δεδομένων.

 

 

Ωστόσο, ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες εμφανίζει μια ομάδα συμπτωμάτων, τα οποία επηρεάζουν την ανάπτυξη και εξέλιξή του.

Συγκεκριμένα, μπορεί να εμφανίζει :

  • Διάσπαση προσοχής
  • Προβλήματα οπτικο-κινητικού συντονισμού
  • Δυσκολίες σειροθέτησης
  • Αποδιοργάνωση
  • Δυσκολία να ακολουθεί οδηγίες
  • Φτωχή μνήμη
  • Προβλήματα συμπεριφοράς
  • Υπερκινητικότητα
  • Δυσκολία να πειθαρχήσει
  • Δυσκολίες οριοθέτησης
  • Δυσκολίες οργάνωσης, διαχείρισης χρόνου και συντονισμού ενεργειών
  • Καθυστερημένη γλωσσική ανάπτυξη
  • Παρορμητικότητα
Share This :