img 210 6824441 - 210 6824164
img Αναλήψεως 4 και Γράμμου 31, Βριλήσσια
  • Follow us:
Συχνές Ερωτήσεις



ΠΑΙΔΙ-ΚΑΙ-ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ


Πότε πρέπει να απευθυνθώ σε λογοπεδικό

Όταν το παιδί μου:

  • Δυσκολεύεται να εκτελέσει εντολές
  • Είναι πάνω από 2.5 και χρησιμοποιεί ελάχιστες λέξεις
  • Δυσκολεύεται να αρθρώσει σωστά κάποια φωνήματα ή τα αντικαθιστά.
  • Δυσκολεύεται να περιγράψει ή να αφηγηθεί κάποια γεγονότα.
  • Δυσκολεύεται να σχηματίσει προτάσεις.
  • Το λεξιλόγιό του είναι περιορισμένο.
  • Η ομιλία του δεν γίνεται κατανοητή από ανθρώπους του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος.
  • Επαναλαμβάνει καποιους ήχους, συλλαβές, ή λέξεις.
  • Δυσκολεύεται στη μάσηση ή στην κατάποση.
  • Δεν ανταποκρίνεται στις ερωτήσεις των άλλων.
  • Επαναλαμβάνει την ομιλία των άλλων.(ηχολαλικός λόγος)




Common-Core-Standards-Elementary-Writing-Rubric-1

Πότε πρέπει να απευθυνθώ σε εργοθεραπευτή;

  • Σύμφωνα με τον Αμερικανικό Σύλλογο Εργοθεραπευτών, πρέπει να αναζητήσετε εργοθεραπευτική αξιολόγηση αν το παιδί σας παρουσιάζει τρεις ή περισσότερες από τις παρακάτω δυσκολίες:
  • Δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του.
  • Δεν έχει φίλους της ίδιας ηλικίας και προτιμά να παίζει με μικρότερα ή με μεγαλύτερα παιδιά.
  • Δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί.
  • Μοιάζει αδύναμο, με ελαττωμένο μυϊκό τόνο.
  • Πέφτει εύκολα κάτω, πάνω σε άλλους ή σε έπιπλα.
  • Χτυπάει εύκολα, επειδή δυσκολεύεται να εκτιμήσει τη θέση του σώματός του στο χώρο.
  • Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ ή να κόψει με το ψαλίδι.
  • Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς, δεν αφήνει διαστήματα μεταξύ των γραμμάτων και των λέξεων που γράφει.
  • O γραφικός του χαρακτήρας είναι πολύ κακός.
  • Είναι υπερκινητικό και δεν μπορεί να ησυχάσει.
  • Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, το μπάνιο, το κόψιμο των νυχιών ή το κούρεμα των μαλλιών.
  • Είναι πολύ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγματα.
  • Αποφεύγει την παιδική χαρά.
  • Δεν του αρέσει να πηδάει, να κάνει κούνια.
  • Έχει δυσκολίες στον ύπνο.
  • Έχει δυσκολίες στο φαγητό.
  • Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μία δραστηριότητα
  • Κουράζεται εύκολα με τις σχολικές του εργασίες.
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες.
  • Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούργια πράγματα
  • Έχει μειωμένη αυτοπεποίθηση.

bored_student

Πότε πρέπει να απευθυνθώ για Αποκατάσταση Μαθησιακών Δυσκολιών

Οι μαθησιακές δυσκολίες γίνονται αντιληπτές ήδη από την προσχολική ηλικία, ενώ παραμένουν και μετέπειτα κατά την εφηβική και ενήλικη ζωή. Επειδή η εκδήλωσή τους συνδέεται με τη φοίτηση στο σχολείο, η αξιολόγηση τέτοιων δυσκολιών γίνεται εφόσον το παιδί έχει ξεκινήσει την τυπική φοίτηση στο σχολείο.

Η εικόνα ενός μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες περιγράφεται ως εξής:

Στην ανάγνωση οι δυσκολίες περιγράφονται σε επίπεδο αναγνωστικής αποκωδικοποίησης και αναγνωστικής κατανόησης.

Ο μαθητής συνήθως:

  • Συλλαβίζει ή διαβάζει αργά, με δισταγμό, χωρίς ροή
  • Κάνει συχνά αντιμεταθέσεις, αντικαταστάσεις, παραλείψεις, προσθέσεις φθόγγων ή συλλαβών
  • Αντικαθιστά παρόμοιες φωνητικά λέξεις
  • Τονίζει άστοχα
  • Δεν τηρεί τα σημεία στίξης
  • Κάνει διπλές αναγνώσεις
  • Υπερπηδά λέξεις ή σειρές
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει πλήρως το ανάγνωσμα
  • Δυσκολεύεται να εντοπίσει την κεντρική ιδέα
  • Δυσκολεύεται να διακρίνει σημαντικές και ασήμαντες πληροφορίες
  • Δυσκολεύεται να εξάγει συμπεράσματα.

img044
Στην παραγωγή γραπτού λόγου οι δυσκολίες περιγράφονται σε επίπεδο γραφο-κινητικών δεξιοτήτων και γραπτής έκφρασης.

Ο μαθητής συνήθως:

  • Δυσκολεύεται στο σχηματισμό των γραμμάτων και των λέξεων
  • Δυσκολεύεται στη χρήση των σημείων στίξης
  • Δεν τηρεί την αναλογία μεταξύ πεζών και κεφαλαίων γραμμάτων
  • Δεν τηρεί τα διαστήματα μεταξύ των λέξεων
  • Κάνει συχνά αντιστροφές, προσθέσεις, παραλείψεις, αντικαταστάσεις γραμμάτων, συλλαβών ή  λέξεων
  • Τονίζει άστοχα ή παραλείπει τους τόνους
  • Κάνει λάθη σε βασικούς κανόνες ορθογραφίας
  • Δε μπορεί να εφαρμόσει κανόνες που έχει συστηματικά διδαχθεί
  • Δεν αυτοδιορθώνεται
  • Χρησιμοποιεί περιορισμένο λεξιλόγιο
  • Δυσκολεύεται στην ολοκλήρωση προτάσεων
  • Δυσκολεύεται στη δόμηση παραγράφων
  • Δυσκολεύεται στην τήρηση χρονικής ή λογικής αλληλουχίας
  • Δυσκολεύεται στη σύνταξη
  • Δυσκολεύεται στην ανάπτυξη ιδεών.

maths
Στα μαθηματικά, ο μαθητής συνήθως δυσκολεύεται:

  • Στην εκμάθηση των αριθμών
  • Στην εκμάθηση αριθμητικών αλληλουχιών
  • Στην κατανόηση της θεσιακής αξίας των αριθμών
  • Στην αναγνώριση και κατανόηση τα μαθηματικών συμβόλων και όρων
  • Στην εκτέλεση απλών υπολογισμών
  • Στην εκμάθηση και εκτέλεση των βασικών αριθμητικών πράξεων
  • Στην εκμάθηση του πολλαπλασιασμού
  • Στην εκτέλεση νοερών πράξεων
  • Στην κατανόηση των προβλημάτων
  • Στην επεξεργασία σύνθετων δεδομένων.

Ωστόσο, ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες εμφανίζει μια ομάδα συμπτωμάτων, τα οποία επηρεάζουν την ανάπτυξη και εξέλιξή του.

Συγκεκριμένα, μπορεί να εμφανίζει :

  • Διάσπαση προσοχής
  • Προβλήματα οπτικο-κινητικού συντονισμού
  • Δυσκολίες σειροθέτησης
  • Αποδιοργάνωση
  • Δυσκολία να ακολουθεί οδηγίες
  • Φτωχή μνήμη
  • Προβλήματα συμπεριφοράς
  • Υπερκινητικότητα
  • Δυσκολία να πειθαρχήσει
  • Δυσκολίες οριοθέτησης
  • Δυσκολίες οργάνωσης, διαχείρισης χρόνου και συντονισμού ενεργειών
  • Καθυστερημένη γλωσσική ανάπτυξη
  • Παρορμητικότητα