img 210 6824441 - 210 6824164
img Αναλήψεως 4 και Γράμμου 31, Βριλήσσια
  • Follow us:
Τομείς που παρεμβαίνει η εργοθεραπεία


paixnidia

Οι τομείς που παρεμβαίνει η εργοθεραπεία είναι :

  1. Κοινωνικοποίησης – επικοινωνίας
  2. Κινητικός τομέας
  3. Αντιληπτικός και γνωστικός τομέας
  4. Αισθητηριακός τομέας
  5. Τομείς καθημερινής ζωής
  6. Συμπεριφορά

Αναλυτικά:

1) Κοινωνικοποίησης – επικοινωνίας
• Βλεμματική επαφή
• Εγγύτητα
• Προσαρμογή σε αλλαγές
• Υπακοή σε κανόνες
• Κοινωνική ανταπόκριση
• Δεξιότητες συζήτησης
• Λεκτική επικοινωνία
• Μη λεκτική επικοινωνία

2) ΚΙΝΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Αναφέρεται σε παιδιά που:
• Υπολείπονται στα στάδια της κινητικής εξέλιξης
• Εμφανίζονται αδέξια σε δραστηριότητες αδρής κίνησης
• Έχουν δυσκολίες στην ισορροπία τους και πέφτουν εύκολα
• Έχουν φτωχή στάση του σώματος
• Έχουν φτωχό έλεγχο σε λεπτές κινήσεις, δυσκολία να χειριστούν μικρά αντικείμενα, να κρατήσουν σωστά το μολύβι ή να κόψουν με ψαλίδι
• Δυσκολεύονται να οργανώσουν το σώμα τους και τις κινήσεις τους στον χώρο.
• Έχουν δυσκολία στον οπτικοκινητικό και αμφίπλευρο συντονισμό τους
• Δυσκολεύονται να γράψουν, έχουν άσχημο γραφικό χαρακτήρα, κάνουν πολύ μεγάλα ή πολύ μικρά γράμματα, δεν τηρούν σωστές αποστάσεις μεταξύ των γραφημάτων

Κατά την εκτέλεση των γραφοκινητικών δεξιοτήτων παρατηρούνται οι παρακάτω δυσκολίες
• Στη σύλληψη και τον έλεγχο του μολυβιού
• Στον έλεγχο του καρπού, του αντιβραχίου και της ωμικής ζώνης
• Στο σχεδιασμό κίνησης των δακτύλων
• Στη θέση, στη σταθερότητα και στη δύναμη των δακτύλων
• Στην αντιγραφή γραφημάτων και σχεδίων
• Στον προσανατολισμού του χώρου και στην εγκατάσταση της σωστής κατευθυντικότητας
• Στις δεξιότητες οπτικής αντίληψης και παρατηρητικότητας
• Στην ταχύτητα και ακρίβεια της γραφής


four puzzle

3) ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΟΣ – ΓΝΩΣΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Αναφέρεται σε παιδιά που:

• έχουν φτωχή οπτική, ακουστική και λεκτική μνήμη
• έχουν δυσκολία αντίληψης χρωμάτων, σχημάτων και χρήσης καθημερινών αντικειμένων
• έχουν δυσκολία χωρικού και χρονικού προσανατολισμού
• έχουν μειωμένη οπτικής αντίληψης
• έχουν μειωμένη ικανότητα εκμάθησης δεξιοτήτων
• έχουν δυσκολία οργάνωσης λογικής σκέψης


shutterstock_59152033

4) ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Αναφέρεται σε παιδιά που:
• Δείχνουν υπερβολική ευαισθησία στο άγγιγμα, σε ήχους ή και θορύβους
• Προτιμούν η αποφεύγουν συστηματικά συγκεκριμένες υφές ή φαγητά / τροφές.
• Αποφεύγουν δραστηριότητες καθημερινής περιποίησης όπως χτένισμα ή βούρτσισμα δοντιών
• Αποφεύγουν παιχνίδια που απαιτούν έντονη κινητική δραστηριοποίηση, δεν τους αρέσει η παιδική χαρά και ενδεχομένως φοβούνται υπερβολικά μήπως πέσουν.

5) ΤΟΜΕΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ
Αναφέρεται σε παιδιά που:
• Δυσκολεύονται σε δραστηριότητες αυτοεξυπηρέτησης (π.χ. σίτιση, ένδυση, υπόδηση, εκπαίδευσης τουαλέτας)

6) ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Αναφέρεται σε παιδιά που:
• Έχουν διάσπαση προσοχής και μικρό χρόνο συγκέντρωσης
• Παρουσιάζουν διαρκή κινητικότητα και υπερενεργητικότητα.
• Έχουν χαμηλή αντοχή στην ματαίωση
• Χαμηλή αυτοεκτίμηση
• Επιθετικότητα
• Αδυναμία κοινωνικής επαφής
• Φοβίες – ανασφάλειες
• Νηπιακή συμπεριφορά
• Στερεότυπη συμπεριφορά